FAQ

Lieferbedingunen icon

Levering


Hvor lang er leveringstiden?

I butikken vår, under hvert produkt, kan du se forventet leveringsdato. Når du bestiller varen, du vil også motta denne informasjonen i e-posten med ordrebekreftelse.

Vær oppmerksom på at dette kun er en estimert leveringsdato. Vi begynner å behandle bestillingen din i det øyeblikket betalingen er mottatt og registrert, så datoen kan endres.

Hvis produktet er tilgjengelig på hovedlageret vårt, sendes det vanligvis i løpet av 7 virkedager, og leveringen bør ikke ta mer enn 5-7 virkedager.

Noen av produktene våre må hentes fra våre europeiske lagre, og i slike tilfeller må du påregne opptil 4 ekstra dager for utsendelse.

Så snart bestillingen din er sendt, vil du motta en e-post med sporingsinformasjon. Fra det øyeblikket kan du selv sjekke ordrestatusen. Vær oppmerksom på at sporingen kan bli aktiv først når varene når frem til transportørens hovedlager. Hvis du ikke har tilgang til sporingsinformasjonen, kan du kontakte kundeservice på telefon 21 56 31 511 eller [email protected] for å få oppdateringer om bestillingen din.


Hvor mye koster frakt?

Frakt er gratis til den sørlige delen av Norge. Levering til den nordlige delen av landet kan medføre et ekstra leveringskostnader. Ta kontakt med kundeservice for mer informasjon.

For å se kartet over områder med gratis frakt, se her.


Hvilke leveringstjenester er tilgjengelige?

Vi tilbyr gratis frakt til første fortauskant, dør eller tomtegrense. Dette betyr at varen(e) blir levert til det nærmeste stedet der lastebil kan kjøre inn. Levering på døra, montering og lignende tilleggstjenester er ikke tilgjengelige. Mindre varer blir vanligvis levert til nærmeste post eller butikk.


Tilbyr dere innbæring?

Dine møbler blir levert til det nærmeste stedet der lastebil kan kjøre inn, men dessverre tilbyr vi for øyeblikket ikke innbæring.


Vil transportselskapet hente emballasjen?

Dessverre tilbyr vi for øyeblikket ikke henting av emballasjen.


Tilbyr dere montering?

Vi jobber for øyeblikket med å inkludere denne tjenesten i tilbudet vårt, men den er ikke tilgjengelig ennå.


Kan jeg selv hente min bestilling fra deres lager?

Det er dessverre ikke mulig å hente varene på lageret vårt, men for å gjøre det enklere for kundene våre, tilbyr vi spesialisert, gratis frakt til adressen kunden oppgir.


Tilbyr dere ekspresslevering?

Dessverre tilbyr vi for øyeblikket ikke ekspresslevering, men vi jobber med å legge denne leveringstjenesten til tilbudet vårt.


Kan dere levere til et annet land?

Vår nettbutikk er tilgjengelig i 17 land. Vi selger møblene våre i Norge, Sveits, Tyskland, Frankrike, England, Spania og mange andre land. Hvis du ønsker å få møblene dine levert til et annet land enn Norge, kan du kjøpe produktene fra nettbutikken til det landet der du ønsker å få møblene levert.

For å se alle landene vi leverer til, se her.


Kan jeg velge en nøyaktig leveringsdato?

Når du legger inn en bestilling, kan du kostnadsfritt velge en senere leveringsdato. Det betyr at du ikke får produktet ditt før den angitte datoen. Vi kan imidlertid ikke reservere et spesifikt klokkeslett. Vær oppmerksom på at den valgte datoen kun er en estimert dato, og at vi ikke kan garantere denne.


Vil alle produkter bli levert samtidig?

Avhengig av tilgjengeligheten til varene du bestilte, kan bestillingen din bli delt opp i flere forsendelser. Sjekk e-posten med forsendelsesinformasjon for å sjekke om alle varene er sendt samtidig.

Hvis alle varene er sendt, kan du sjekke sporingsinformasjonen - sporingsnummeret finner du i e-posten med forsendelsesinformasjon. Vær oppmerksom på at sporingen kan være aktiv først når varene når frem til transportørens hovedlager. Hvis du ikke har tilgang til sporingsinformasjonen, kan du kontakte kundeservice på 21 56 31 51 eller [email protected] for å få oppdateringer om bestillingen din.


Lieferbedingunen icon

Min bestilling & konto


Hvordan legge inn en bestilling?

Det er minst 5 måter å handle hos Beliani på: på nett, via live chat på nettsiden vår, telefon, e-post eller Facebook-chat.

1. For å handle på nett, gå til beliani.no

Legg alle de valgte produktene i handlekurven. Klikk på handlekurven i pop-up-vinduet eller øverst til høyre på nettsiden for å se de valgte produktene. Gå til kassen for å fullføre kjøpet.

Logg inn med følgende alternativer:

  • Logg inn på en eksisterende konto
  • Logg inn med Google
  • Logg inn med Facebook
  • Logg inn med PayPal

Hvis du er en ny bruker, kan du opprette en konto eller handle som gjest.

Du vil da bli bedt om å oppgi fakturerings- og leveringsadresse. Vi trenger også telefonnummeret ditt, slik at kundeservice eller transportører kan kontakte deg ved behov.

I det neste trinnet må du angi betalingsmåte. Hvis du vil vite mer om tilgjengelige alternativer, kan du klikke her. Videre må du angi hvilke leveringsmetoder og -tjenester du ønsker. Du kan lese mer om tilgjengelige alternativer ved å klikke her.

Deretter må du bekrefte at du godtar våre vilkår og betingelser og spesifisere om du ønsker å motta våre spesialtilbud i innboksen din. Deretter kan du legge inn bestillingen.

2. For å legge inn bestillingen din via live-chatten, trenger du bare å lage en liste over produktene du ønsker å kjøpe, og ha faktura- og leveringsadressen klar. Vårt kundeserviceteam vil veilede deg gjennom resten av prosessen.

3. Det er også mulig er å legge inn bestillingen via telefon 21 56 31 51. Forbered en liste over produktene du ønsker å kjøpe, og ha faktura- og leveringsadressen klar. Vårt kundeserviceteam vil hjelpe deg gjennom resten av prosessen.

4. Du kan også sende en e-post til [email protected]. Oppgi hvilke produkter du ønsker å kjøpe, fakturerings- og leveringsadresse og telefonnummer, slik at kundeservice eller transportører kan kontakte deg ved behov.

5. Det er også mulig å legge inn en bestilling via Facebook. Bruk messenger til å sende oss bestillingsinformasjonen din. Forbered en liste over produktene du ønsker å kjøpe, og oppgi fakturerings- og leveringsadresse. Kundeserviceteamet vårt vil veilede deg gjennom resten av prosessen.


Hvor kan jeg finne bestillingsinformasjon?

Du kan finne alle opplysninger om dine pågående og tidligere bestillinger i Mine bestillinger

Etter å ha trykt på "Vis mer" for statusen "Bestilling sendt", kan du finne informasjon angående bestillinger og fakturaer som du kan laste ned.


Når blir bestillingen min sendt?

I butikken vår, under hvert produkt, kan du se forventet leveringsdato. Vær oppmerksom på at dette kun er estimerte datoer. Vi begynner å behandle bestillingen din i det øyeblikket betalingen er mottatt og registrert, så datoen kan endres.

Hvis produktet er tilgjengelig på hovedlageret vårt, sendes det vanligvis i løpet av 7 virkedager, og leveringen bør ikke ta mer enn 5-7 virkedager. Noen av produktene våre må hentes fra våre europeiske lagre, og i slike tilfeller må du påregne opptil 4 ekstra dager for utsendelse.

Så snart bestillingen din er sendt, vil du motta en e-post med sporingsinformasjon. Fra det øyeblikket kan du selv sjekke ordrestatusen. Vær oppmerksom på at sporingen først kan bli aktiv når varene når frem til transportørens hovedlager. Hvis du ikke har tilgang til sporingsinformasjonen, kan du kontakte kundeservice på telefon 21 56 31 51 eller [email protected] for å få oppdateringer om bestillingen din.


Hvordan kan jeg endre bestillingen min?

Hvis du ønsker å endre adressen din før bestillingen sendes, kan du gå til Mine bestillinger og klikke på "Vis mer" ved det aktuelle ordrenummeret. Der klikker du på "Endre adresse" og gjør endringene. Du vil motta en e-post som bekrefter endringene.

Hvis dette alternativet ikke er tilgjengelig for deg, eller du ønsker å endre produktene i bestillingen, kan du kontakte vår kundeservice på 21 56 31 51 eller [email protected].


Hvordan kan jeg kansellere bestillingen min?

Hvis bestillingen din ennå ikke er klargjort for sending, kan du kansellere den fra kontoen din (i "Mine bestillinger"). Denne siden er bare synlig for innloggede kunder. Når du har valgt bestillingen din, finner du alternativet "Kanseller bestillingen" nederst på siden. Velg den aktuelle årsaken til kanselleringen og bekreft valget. Kanselleringen av bestillingen vil bli bekreftet via e-post sammen med informasjon om datoen for refusjon av pengene dine.

Hvis dette alternativet ikke er tilgjengelig for deg, kan du kontakte vår kundeservice på 21 56 31 51 eller [email protected], så vil du få nærmere instruksjoner.


Hvordan kan jeg spore bestillingen min?

Så snart bestillingen din er sendt, vil du motta en e-post med sporingsinformasjon. Fra det øyeblikket kan du sjekke ordrestatusen på egen hånd. Vær oppmerksom på at sporingen kan bli aktiv først når varene når frem til transportørens hovedlager. Hvis sporingsinformasjonen ikke er tilgjengelig for deg, kan du kontakte vår kundeservice på 21 56 31 51 eller [email protected] for å få oppdateringer om bestillingen din.

Du kan også finne all informasjon om tidligere og pågående bestillinger i din kundekonto.


Hvorfor har jeg ikke mottatt bestillingen min enda?

I butikken vår, under hvert produkt, kan du se forventet leveringsdato. Vær oppmerksom på at dette kun er estimerte datoer. Vi begynner å behandle bestillingen din i det øyeblikket betalingen er mottatt og registrert, så datoen kan endres.

Hvis produktet er tilgjengelig på hovedlageret vårt, sendes det vanligvis i løpet av 7 virkedager, og leveringen bør ikke ta mer enn 5-7 virkedager. Noen av produktene våre må hentes fra våre europeiske lagre, og i slike tilfeller må du påregne opptil 4 ekstra dager for utsendelse.

Så snart bestillingen din er sendt, vil du motta en e-post med sporingsinformasjon. Fra det øyeblikket kan du selv sjekke ordrestatusen. Vær oppmerksom på at sporingen kan bli aktiv først når varene når frem til transportørens hovedlager. Hvis du ikke har tilgang til sporingsinformasjonen, kan du kontakte kundeservice på telefon 21 56 31 51 eller [email protected] for å få oppdateringer om bestillingen din.


Hvordan kan jeg endre kontoinformasjonen?

Du kan endre e-postadressen, leveringsopplysninger og passordet ditt her eller ved å kontakte vår kundeservice på 21 56 31 51 eller [email protected].


Hvor kan jeg finne informasjon om personvern?

Hvis du vil vite mer om personvern, kan du se her.


Hvilke vilkår og betingelser gjelder?

Du kan finne alle vilkår og betingelser her.


Hvordan kan jeg slette min konto?

Hvis du ønsker å slette kundekontoen din, kan du kontakte vår kundeservice på 21 56 31 51 eller [email protected].

For å stenge kontoen må alle bestillinger være fullført, det kan ikke være noen pågående leveranser, utestående beløp eller pågående reklamasjoner. Ta kontakt med kundeservice for å løse slike problemer.


Lieferbedingunen icon

Betaling & gavekort


Hvilke betalingsmåter tilbyr dere?

Du kan velge mellom flere sikre betalingsmåter når du handler hos oss:

  • Bankoverføring
  • Kredittkort
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Klarna

Hvis du vil vite mer om våre betalingsmåter, se her.


Tilbyr dere betaling ved levering?

Vi jobber med å legge denne tjenesten til tilbudet vårt, men den er ikke tilgjengelig ennå.


Hvordan bruker jeg rabattkoden?

Legg produktene i handlekurven. Når du har lagt de ønskede produktene i handlekurven, går du til kassen og oppgir kupongkoden i det siste trinnet i betalingsprosessen. Klikk på "Bruk kupong", og rabattkoden aktiveres automatisk i løpet av få sekunder.

Hvis du har glemt å bruke rabattkoden i kassen og allerede har lagt inn bestillingen, kan du kontakte vår kundeservice på 21 56 31 51 eller [email protected]


Hvorfor kan jeg ikke betale med Klarna?

Hvis du får følgende melding i kassen:

"Alternativ ikke tilgjengelig. Dette alternativet er dessverre ikke tilgjengelig. Velg en annen betalingsmåte." betyr det at du ikke har bestått Klarnas "soft check". Dette er en standardprosedyre som utføres av en algoritme som vurderer deg i løpet av sekunder og avgjør om du er kvalifisert til å betale med Klarna på dette tidspunktet eller ikke.

Hvis du trenger ytterligere hjelp, kan du kontakte Klarnas kundeservice via Live Chat ved å logge inn på Klarna-appen/kontoen eller ringe dem direkte.

Du finner kontaktinformasjonen til Klarna her.


Hvordan endrer jeg betalingsmåten?

Kontakt vår kundeservice på 21 56 31 51 eller [email protected]. Kundeservice vil gjøre de nødvendige endringene i bestillingen din for deg. Vennligst ha ordrenummeret ditt klart.


Hvordan bruker jeg betalingsmetode Betal i 30 dager?

For å få vite mer om denne betalingsmetoden, besøk Klarnas nettside.


Hvordan bruker jeg betalingsmetode Delbetaling?

For å få vite mer om denne betalingsmetoden, se her.


Hvorfor har betalingen min mislyktes?

Hvis betalingen din ikke blir gjennomført, bør du sjekke følgende:

  • Om det er noen tekniske problemer med betalingsleverandøren
  • Du har tilstrekkelige midler på kontoen
  • Oppgitte detaljer (navn, faktureringsadresse, land) samsvarer med detaljene på kortet ditt
  • Du har oppgitt riktig CVC-kode
  • At kortet ditt ikke har utløpt
  • At du ikke bruker en anonym proxy for å få tilgang til internett

Hvis betalingen ikke kan fullføres, bør du ta kontakt med banken eller betalingsleverandøren for mer informasjon om hvorfor betalingen mislyktes.


Hvordan abonnere på Belianis nyhetsbrev?

Du kan abonnere på nyhetsbrevet vårt her for å motta de nyeste tilbudene og rabattene, samt massevis av inspirasjon. Du kan også melde deg på ved å gå ned til midten av hovedsiden vår, fylle ut e-postadressen din og klikke på "Abonner". Du må bekrefte abonnementet ved å klikke på "Bekreft" i e-posten du mottar fra oss.


Lieferbedingunen icon

Produkt & tilgjengelighet


Kan jeg tilpasse produktet jeg liker?

Dessverre kan vi ikke endre noen elementer i designen til produktene vi tilbyr. Imidlertid er de fleste av produktene våre tilgjengelige i flere farger og/eller materialer.


Hvilke garantivilkår tilbyr dere?

Vår standard garantiperiode er 24 måneder. Når du legger inn bestillingen, gir vi deg muligheten til å få en utvidet garanti på ytterligere 36 måneder. Denne tjenesten beskytter deg mot uforutsigbare reparasjonskostnader. Hvis det i løpet av garantiperioden oppstår en material- eller fabrikasjonsfeil, vil vi gi deg en passende løsning.

Garantien dekker ikke vanlig slitasje og skader forårsaket av feil bruk av produktet.

Du kan lese mer om garantireglene våre her.


Hvor kan jeg se produkter?

For å tilby våre kunder de mest konkurransedyktige prisene, selger vi kun på nettet. Dette gjør at vi kan unngå kostnadene knyttet til utstillingslokaler og derfor tilby produktene våre til attraktive priser.


Hvordan kan jeg kjøpe 5 års garanti?

Velg produktet du liker og legg det i handlekurven. Hvis du vil kjøpe 5 års garanti, velger du alternativet "Utvidet garanti + 36 måneder" i det siste trinnet i bestillingsprosessen. Denne tjenesten beskytter deg mot uforutsigbare reparasjonskostnader. Hvis det i løpet av garantiperioden oppstår en material- eller fabrikasjonsfeil, vil vi gi deg en passende løsning.

Garantien dekker ikke vanlig slitasje og skader forårsaket av feil bruk av produktet.

Vår standard garantiperiode er 24 måneder.


Hvordan kan jeg sjekke om produktet jeg liker er tilgjengelig?

Hvis du vil forsikre deg om at produktet er tilgjengelig på lager, kan du sjekke "Tilgjengelig"-seksjonen på hver produktside, som du finner nedenfor "Legg i handlekurven"-knappen. Når du legger inn bestillingen, vil du også få en bekreftelse på tilgjengeligheten i e-posten med ordrebekreftelse.


Kan produktene deres brukes til kommersiell bruk?

Vi streber etter å levere produkter av høyeste kvalitet, men de anbefales ikke for kommersiell bruk.


Lieferbedingunen icon

Retur & tilbakebetaling


Hvor mye koster retur?

Returkostnader avhenger av fraktselskapet, samt vekten og dimensjonene til varen. For mer informasjon, kontakt vårt kundeservicekontor på 21 56 31 51 eller [email protected].


Kan jeg virkelig returnere produktet i opptil 365 dager?

Du kan returnere varer innen 365 dager, med noen unntak. I alle tilfeller det er kunden som betaler returkostnader.

Inntil 14 dager fra leveringsdatoen vil vi tilbakebetale dine penger med samme metode som ble brukt ved kjøpet, redusert med returkostnader.

Etter 14 dager vil refusjonen bli gjort i form av et gavekort som må brukes på beliani.no innen 360 dager. Etter 14 dager godtar vi ikke retur av badekar, boblebad, spabad, spesialtilpassede produkter og installerte/monterte eller brukte produkter. Vær oppmerksom på at returnerte varer må pakkes på en sikker måte i originalemballasjen.


Hva skal jeg gjøre hvis jeg har fått feil produkt?

Du kan rapportere et problem med bestillingen din fra kontoen din (i "Mine bestillinger"). Denne siden er bare synlig for innloggede kunder. Når du har valgt bestillingen din, finner du knappen "Rapporter et problem" nederst på siden. Velg varene og årsaken til reklamasjonen, beskriv problemet med noen få ord og send inn reklamasjonen. Vår kundeservice vil komme tilbake til deg med ytterligere instruksjoner innen 2 virkedager.

Du kan også kontakte kundeservice direkte på 21 56 31 51 eller [email protected]. For å fremskynde prosessen ber vi deg ha ordrenummeret ditt klart.

Vennligst oppgi artikkelnummeret (som står skrevet på hver kartong) på eskene du har mottatt. Hvis mulig, send oss bilder av varene du har mottatt, og av eskene de lå i. Ta også vare på originalemballasjen til saken er løst.


Hva skal jeg gjøre hvis jeg har fått et skadet produkt?

Du kan rapportere et problem med bestillingen din fra kontoen din (i "Mine bestillinger"). Denne siden er bare synlig for innloggede kunder. Når du har valgt bestillingen din, finner du knappen "Rapporter et problem" nederst på siden. Velg varene og årsaken til reklamasjonen, beskriv problemet med noen få ord og send inn reklamasjonen. Kundeservice vil komme tilbake til deg med ytterligere instruksjoner innen 2 virkedager.

Du kan også kontakte kundeservice direkte på 21 56 31 51 eller [email protected]. For å fremskynde prosessen ber vi deg ha ordrenummeret ditt klart.

Legg ved det signerte leveringsbeviset (med "skadet"-merknaden) og artikkelnummer (står skrevet på hver kartong) på eskene du har mottatt. Du må også legge ved bilder av de mottatte varene og eskene de kom i. Bruk produktmanualen (hvis tilgjengelig) til å beskrive hva som er skadet. Ta også vare på originalemballasjen til saken er løst.


Hva skal jeg gjøre hvis jeg har mottatt et ufullstendig produkt?

Du kan rapportere et problem med bestillingen din fra kontoen din (i "Mine bestillinger"). Denne siden er bare synlig for innloggede kunder. Når du har valgt bestillingen din, finner du knappen "Rapporter et problem" nederst på siden. Velg varene og årsaken til reklamasjonen, beskriv problemet med noen få ord og send inn reklamasjonen. Kundeservice vil komme tilbake til deg med ytterligere instruksjoner innen 2 virkedager.

Du kan også kontakte kundeservice direkte på 21 56 31 51 eller [email protected]. For å fremskynde prosessen ber vi deg ha ordrenummeret ditt klart.

Hvis du har mottatt alle eskene, men det mangler en del av produktet, kan du bruke produktmanualen (hvis tilgjengelig) til å beskrive hva som mangler. Vennligst oppgi artikkelnummeret (som står skrevet på hver kartong) på eskene du har mottatt. Det er best om du legger ved bilder av de mottatte eskene og de delene du har.


Hva skal jeg gjøre hvis jeg har mottatt ufullstendig bestilling?

Vær oppmerksom på at avhengig av produktenes tilgjengelighet, kan bestillingen din bli delt opp i flere leveranser. Sjekk e-posten med forsendelsesinformasjon for å forsikre deg om at alle varene er sendt.

Hvis du ser at alle varene skal ha blitt sendt, kan du rapportere et problem med bestillingen din fra kontoen din (i "Mine bestillinger"). Denne siden er bare synlig for innloggede kunder. Når du har valgt bestillingen din, finner du knappen "Rapporter et problem" nederst på siden. Velg varene og årsaken til reklamasjonen, beskriv problemet med noen få ord og send inn reklamasjonen. Kundeservice vil komme tilbake til deg med ytterligere instruksjoner innen 2 virkedager.

Du kan også kontakte kundeservice direkte på 21 56 31 51 eller via e-post [email protected]. For å fremskynde prosessen ber vi deg ha ordrenummeret ditt klart.

Hvis du har mottatt alle eskene, men det mangler en del av produktet, kan du bruke produktmanualen (hvis tilgjengelig) til å beskrive hva som mangler.

Hvis du mangler en hel eske, ber vi deg oppgi artikkelnummer (står skrevet på hver kartong) på eskene du har mottatt. Det er best om du legger ved bilder av de mottatte eskene.


Hvordan kan jeg returnere bestillingen min?

Du kan rapportere en retur fra kontoen din (i "Mine bestillinger"). Denne siden er bare synlig for innloggede kunder. Når du har valgt bestillingen din, finner du knappen "Rapporter et problem" nederst på siden. Velg varene og årsaken til reklamasjonen, beskriv problemet med noen få ord og send inn reklamasjonen. Vår kundeservice vil komme tilbake til deg med ytterligere instruksjoner innen 2 virkedager.

Alternativt kan du kontakte vår kundeservice på 21 56 31 51 eller via e-post [email protected]. Husk å ha ordrenummeret klart. Det vil være veldig hjelpsomt hvis du forteller oss hvorfor du returnerer produktet. Dette vil gi oss muligheten til å forbedre kvaliteten på tilbudet vårt.

Hvis du vil vite mer om våre returregler, se her.


Når får jeg pengene mine tilbake?

Det bør ikke ta mer enn 3-7 virkedager, regnet fra dagen du får informasjon fra vår kundeservice om godkjenning av refusjonen.


news

Skriv inn e-postadressen din for å abonnere på vårt eksklusive nyhetsbrev med mange rabatter